Roparnäs
15.10.2018
hej.. de e så att jag ska bli inlagd på roparnäs men vet ingenting ( är 14 )... vad gör man där? har man fritid? kommer man gå ut? har man någon talan om hur länge man ska va där? tacksam för svar på allt. // rädd tjej anonym

Ungdomsinformatören Liselott svarar
15.10.2018
Hej anonym!
Vad bra att du frågar! Se, har man nu ens ett hum om ett ställe man ska till, så känns det såklart genast lite mindre nervöst och osäkert att fara dit. Ibland hjälper det redan att veta tex vilken dörr man ska in igenom. Och vet du vad, det försöker vi satsa lite på här på Decibel genom våra Decibel besöker-reportage. Och vi har varit till Ungdomspsykiatriska avdelningen och till ungdomspsykiatriska polikliniken och hälsat på och berättar om det på sajten. Det är alltså troligen till Ungdomspsykiatriska avdelningen du ska, den finns på sjukhusområdet i Roparnäs, Vasa (och är egentligen en avdelning av det man vanligtvis brukar kalla för Roparnäs sjukhus). Så här kan du läsa Decibel besöker Ungdomspsykiatriska, scrolla lite längre ner på sidan så kommer det om avdelningen. Så hoppas vi att det känns lite bättre <3
Kram, Liselott