Starta en poddcast
06.12.2019
Hejsan!
Jag har på senaste tiden blivit sugen på att starta en egen podd. Men hur gör man och vart ska man mejla och vart ska man spela in den? Den skulle handla om min anorexia som jag håller på att bli frisk från. Hade även velat ha någon att spela in den med,men hur hittar man någon att göra det med?
Tacksam för svar! <3 Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.12.2019
Hejsan!
Vad roligt att du funderar på att starta en podcast. :)
Du kan t.ex. köpa själv en mic och spela in där hemma bara. Sen kan du ladda upp podcasten t.ex. på Soundcloud (det finns också andra alternativ t.ex. podbean). På Soundcloud får du nämligen ladda upp gratis ett visst antal minuter. Så du kan prova på.
Det är egentligen inte så invecklat att starta en podd, du kommer att lära dig mycket när du börjar. Är det någon podd du lyssnar? Då kan du t.ex. skicka och fråga av dem ifall dom har något tips eller vad man bör tänka på.
Lycka till!
Kram, Ida