Vad fan ska jag göra
08.01.2019
Jag är SÅ exremt trött efter skolan. På helgerna kan jag vara mig själv och är jättepigg. Men efter en skoldag är jag så trött så jag bara vill gråta. Mamma klagar hela tiden att jag anvönder min telefon fööör mycket och att jag måste ut och röra på mig hela tiden. Fattar hon inte att det psykiska faktorer och inte fysiska. Jag orkar inte. Jävla skit

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.01.2019
Hej!
Nu vet jag inte om du motionerar eller inte, men om du gör det är det bra. För att det faktiskt är så att om man motionerar/ tränar så bidrar det positivt både till det psykiska och det fysiska välmåendet. Så det vore absolut en bra idé att ta sig ut på en promenad någon gång i veckan.
Är det något speciellt som tröttar ut dig i skolan? Har du höga krav på dig själv? Var snäll med dig själv. Ibland är vår fiende oss själva, just för att man sätter höga krav och hackar ner på sig själv. Så åter igen, var snäll med dig själv! Du är viktig och du duger precis som du är. Kom ihåg det!
Du ska absolut inte behöva känna dig så trött som du gör nu. Ibland när vi mår dåligt så behöver vi prata av oss eller bara säga högt hur det känns, rensa tankarna helt enkelt. Så jag skulle råda dig att prata med någon som du litar på, en kompis eller att du går till kuratorn. Kanske det vore bra att du berättar åt din mamma, eftersom hon verkar ha noterat att något inte står rätt till. Så du får den hjälp och det stöd du behöver.
Ta hand om dig!
Kram, Ida