Skolpsykolog
02.02.2021
Hej, jag undrar hur det funkar om man inte mår så bra och skulle vilja prata med någon..är det gratis att gå till exempelvis skolpsykologen eller vart kan man vända sig? Anonym

Ungdomsinformatör Kix svarar
03.02.2021
Hejsan!
Tack för din fråga. Ledsen att höra att du har en sämre period i ditt mående just nu, men samtidigt blir jag glad av att höra att du funderar på att gå och prata med någon om det, det tycker jag absolut att du ska göra :) Det är inte meningen att man ska behöva gå och bära på alla tunga känslor själv, när det finns hjälp att få.
Både skolkuratorns och skolpsykologens tjänster är avgiftsfria för dig och absolut ett bra ställe att börja på. De kan sen hjälpa dig vidare till andra om det skulle visa sig att du behöver det.
Så jag tycker absolut du ska boka en tid, det är deras jobb att lyssna och hjälpa!
Ta hand om dig själv tills vidare, försök håll rutiner och gör sånt som du tycker är kul, samt se till att vila, äta, och motionera tillräckligt :)
Kram, Kix