Gravid eller stress? Hjälp!
02.03.2021
Hej, 14 februari så myste jag och min kille lite och han tryckte in den en gång men sen drog han ut den snabbt efter och han kom inte, det var första gången någonsin jag gjorde det här. Men nu har jag haft pms, ont i magen och andra symtom som tyder på att jag borde få mens snart men den har inte kommit än, tänker på det varje dag och går runt och nojar över det. Beror det på stress eller är jag gravid? Vad ska jag göra? Hjälp!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.03.2021
Hej,
Precis som du säkert har hört så finna det alltid en risk för graviditet om penisen är inne i slidan och man inte använder skydd. Men just nu finns det inte mycket annat du kan göra än att vänta på din mens i lugn och ro - och då den börjar så vet du att du inte är gravid. (Då kan du börja med dina piller).
Jag tror inte att risken är stor att du är gravid. Om man hela tiden går och känner efter så känner man en massa olika saker i sin kropp - oavsett om man är gravid eller inte. Så sannolikt beror dina symtom mer på stress.
Ta det lugnt.
Kram,
Tessi