sex
17.05.2022
Hej
Vet inte vad jag ska göra.Min pappa har ny flickvän hör när dom har sex då kan jag inte sova.Ska säga till henne och pappa att det hörs inom väggen.?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.05.2022
Hej,
Jag förstår att det kan kännas obekvämt att höra då en förälder har sex, eller att ens vara medveten om att ens förälder har ett aktivt sexliv (lika obekvämt är det för föräldrar att veta detta om sina barn). Din pappa är en vuxen människa och han har rätt till sitt sexliv, samtidigt som han och hans flickvän givetvis måste ta hänsyn till att du också bor där och att du inte skall behöva lyssna på dem.
Så jag tycker att det är helt rimligt att du tar upp saken med din pappa, så är han medveten om problemet och kan välja att antingen ha sex på sådana tidpunkter då du inte är hemma eller på ett sådant sätt så du inte hör det.
Hälsningar
Tessi