Snipp sprick
23.05.2019
Hej i går så tog jag mammas eltandborste och onanerade med den när mina föräldrar inte var hemma! Det var skönt såå skönt så jag tryckte in den men mitt i akten när jag skulle komma så trycktes tandbortsskaftet (hjärnet) var borsten ska sitta fast) rakt upp och gjorde säkert hål på något för det gör såå ont nu! Snälla hjälp jag tog ju bort borst huvudet så det var vasst! 13 årig tjej Hanna

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.05.2019
Hej.
Man måste vara försiktig då man onanerar med olika föremål, och undvika såna föremål som är vassa eller kan tappa delar/kemikalier. Slidans slemhinnor är ömtåliga, så det uppstår ganska lätt sår om man är oförsiktig. Fördelen är den att sår i underlivet oftast läker snabbt, och utan problem.
Det är bara du själv som vet hur ont du har just nu, och om du kan vänta och se om det läker av sig själv eller om du borde kolla upp saken. Min gissning är att det kommer att bli bra av sig själv, men jag vet ju inte heller exakt hur hårt det tog i eller hur ont du har nu.
Du kan tala med din skolhälsovårdare, eller ringa till preventivrådgivningen om det känns som att smärtan inte lättar eller du är orolig.
Jag föreslår att du väljer ett annat föremål att onanera med i fortsättningen.
Kram
Tessi