Storlek?
17.03.2019
Jag blir 17 i augusti och snoppen har inte växt ännu den är ju typ 4cm kan det ta ett tag och den växer ikapp eller vad ska jag göra, jag är 173cm lång och väger 68 kg jag har annars kommit i puberteten med att jag har fått hår där nere och det har börjat kommalite mörkare strån på benen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.03.2019
Hej,
Som du säkert har hört så kan puberteten påverka olika personer på väldigt olika sätt, och i väldigt olika ålder. För vissa sker förändringarna tidigare och för andra senare - och det är nästan omöjligt att på förhand veta hur slutresultatet kommer att bli.
Med tanke på att du, som jag förstår det, rätt nyligen börjat få könshår så är det ju ett tecken på att det är på gång. Då man tänker på din ålder så är det inte heller ovanligt att man inte är färdigutvecklad ännu då man är 16. Du kommer antagligen att ändra på många olika sätt under de närmaste åren.
Jag inser att det känns jobbigt då det känns som att man är "sist" och att ingenting händer, men försök att ha tålamod och vara snäll med dig själv. Det kommer nog.
Kram
Tessi