ABI2020
31.10.2018
Hej! tänkte skicka och fråga om ni har någon aning när penkkis brukar va? (om det infaller nån specifik tid varje år) funderar för de mesta på när penkkis 2020 kommer att vara? Abi2020

Ungdomsinformatören Liselott svarar
02.11.2018
Hej!
Precis som kommentarskrivaren skriver så brukar penkkis (bänkskuddardagen) vara i mitten av februari. Det brukar vara kring 17:e och alltid en torsdag, men jag hittar ingenstans ännu ifall det är den 13:e eller 20:e februari i år. Det kan hända att det inte är fastställt ännu, eftersom det brukar bestämmas hur följande läsår ska se ut högst ett år på förhand. Men det här bestäms nationellt, så kanske vet någon redan någonstans, men det står inte utskrivet i några officiella dokument än (vad jag hittar).
Hälsar Liselott