Efter högstadiet? 2.0
26.10.2018
Jo nu är jag här igen, jag skulle vilja bli lärare men känner att jag liksom skulle vilja pråva på något nytt före, och jag älskar verkligen att resa och vara utom lands är intreserade av olika kulturer och kan många spårk och intresserar mig för just språk, gymnastik gillar jag och och jag ÄLSKAR att få leka med barn osv. Så jaa kan det vara en bra början att vara reseledare för att sedan bli lärare undrar jag? Drömmaren

Ungdomsinformatören Liselott svarar
01.11.2018
Hej igen!
Ja visst låter det som att reseledare kunde vara en bra början på en karriär som lärare senare. Det ger säkert många goda erfarenheter inför läraryrket - och kanske kan det alltså vara ett passligt sommarjobb under studietiden också. Om du är intresserad av att jobba med barn kan du också kolla upp möjligheterna att jobba tex som hjälpledare på barnläger, på eftis, dra klubbar eller träna barn inom din sport osv. Det kan vara bra extraknäck medan du går i gymnasiet (jo, man behöver nog nästan vara student för att kunna studera till lärare).
Lycka till! Liselott