Kan halsbränna orsakas av spermier?!
31.12.2020
Hej, jag har skaffat kille och han har 25 cm snopp (vilket är ovanligt stort som jag förstått) jag gillar att suga av honom och deepthroata men efter i måndags då jag sög av honom så kom han i min mun och efter det fick jag sjukt i halsen? Kan detta bero på typ någon ph balans i spermien och halsen?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.01.2021
Hej,
Det är inte ovanligt att man kan känna av det i halsen efteråt om man tagit in någonting långt in i munnen/svalget, det beror säkert både på friktionen (inte så vanligt att man använder den delen av svalget på det sättet) och på att du använder muskler och spänner munnen/svalget på ett annat sätt än man gör normalt. Utöver detta så har sperma en ganska unik sammansättning som gör att den metalliska smaken kan sitta kvar en stund efteråt. Däremot har jag svårt att uttala mig om huruvida det leder till halsbränna, jag skulle snarare säga att det inte är ovanligt med en viss ömhet efteråt.
Huvudsaken är ju att ni båda två är med på det som händer. Det händer att personer kan känna den sortens smärta som du beskriver i de fall där de har tvingats utföra oralsex på ett sätt som de själva inte är med på. Så kom ihåg att den form av sex ni har skall kännas bra för er båda två - annars handlar det inte om sex utan om våld. Ställ aldrig upp på sådant som inte känns okej för dig.
Kram
Tessi