Sommarjobb
17.01.2019
Vilka slags sommarjobb kan man realistiskt få ifall man studerar andra året på en handelshögskola med redovisning som huvudämne? Vem löns det att ta kontakt med för att få ett sådant jobb? Övriga tips?

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.01.2019
Hej!
För att få jobb överlag så behöver man ta kontakt till olika företag. Ringa runt eller besöka företagen. Du studerar andra året redovisning, så då kunde kanske ett jobb vid någon bokföringsbyrå eller ett företag som sköter sin egen bokföring vara någonting. Du kan lätt söka på Google ”bokföringsbyrå Stad/kommun” så hittar du flera som du kan kontakta. Så kan du kontakta företag, fråga om de behöver någon sommarjobbare och berätta vad du studerar.
Det gäller att våga ta kontakt, fastän inte företaget har ut någon annons så kan du ringa. Det är bra du är ut i god tid och lycka till med sökandet! :)
Hälsningar Ida