Hatar min praktik
22.02.2022
Hej! Vi började vår praktikperiod igår och den håller på nu i 6 veckor. Jag tycker det är så tråkigt och jobbigt på min praktikplats, det är inte att jag inte tycker om hon jag är hos men det är att jag inte får göra så mycket så dagarna känns så länge. Hur ska jag orka vara 6 veckor, finns ingen chans att byta plats heller så jag måste bara stå ut.
my do

Utvecklingspsykologistuderande My svarar
23.02.2022
Hej! Tack för din fråga. Det var tråkigt att du känner så angående din praktikplats! Har du testat prata med din praktik handledare? Många gånger är det så att praktik handledaren tror att praktikanten inte är så bekväm i början att personen låter praktikanten kolla på mera och kanske göra mindre jobb. Efter en tid kan det hända praktik handledaren ger dig “större” uppgifter, om inte kan du alltid visa intresse och berätta du gärna gör något mera eller om dina kunskaper. 6 veckor praktik är en lång tid, jag tycker du ska testa prata med din praktik handledare och är det tyvärr så att du ändå inte trivs så tycker jag att du ska testa prata med din lärare eftersom praktiken ändå är till för att ni ska få se hur det är att jobba, och därför är det viktigt du trivs och känner att du lär dig. Lycka till!  Mvh. My