Juridik
29.06.2019
Hej, jag undrar vilka juridiska skolor som är lätta att/man kan söka till som finns i USA? Jag har länge funderat om jag skulle vilja bo/studera i usa i framtidin de senaste månaderna! Vilka är även de skolor som ger ut stipendium/stöd? Och har man chans att gå på väldigt bra skolor om man går ut från närpes gymnasium?? Framtidstjejen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.07.2020
Hej.
Jag ber verkligen om ursäkt att du helt och hållet lämnade utan svar på din fråga. Vilken tur att den senaste kommentaren gjorde mig uppmärksam på saken.
Problemet med att ta reda på ett svar på denna fråga är att USA har så ofattbart många skolor att det är omöjligt att kolla upp dem alla för att ta reda på. Det bästa skulle därför vara att du helt enkelt kollade upp saken själv. Börja med att fundera på t.ex. var du är intresserad av att bo och så kollar du vilka skolor som finns i den delstaten och vad de har för kriterier. Du kan också diskutera saken med sin studiehandledare i skolan och kanske få hjälp från hen.
Om det är din dröm att åka till USA och studera så tycker jag att du skall fortsätta sträva till att uppnå den.
Kram
Tessi