.
19.06.2020
Hej, jag började tycka om en person för ca. 3 veckor sedan och varje dag efter det har jag börjat gilla hen mera..
Det konstiga är att jag nu har drömt om hen nästan varenda natt under de tre veckorna..
och jag har aldrig riktigt pratat med hen.
Det känns som att det aldrig skulle bli något mellan oss (och jag är nästan 100% säker att hen inte tycker om mig).
Jag är en introvert och är väldigt blyg så jag skulle aldrig våga berätta det här åt någon.. så jag har försökt sluta tänka på hen men det känns omöjligt.
Har under de senaste dagarna varit ledsen och mått väldigt dåligt då jag tänkt på hen.
Några tips för att sluta tänka på hen? (extra svårt då jag drömmer om hen hela tiden..)
ķßķ

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.06.2020
Hej!
Vad roligt att du hittat någon som du är intresserad av! Ifall du vill så kunde du skicka till hen på t.ex. Snapchat eller Insta, börja prata med hen så du har chansen att lära känna hen. Det kan vara att hen inte vågar ta kontakt med dig – det kan va att hen känner samma som dig. Ifall det är så att hen inte är intresserad, så har du fått ett svar på det. Då kan det vara lättare att gå vidare sen. Nu vet du inte vad hen känner och då finns hoppet om ni två kvar – då kan det vara svårt att sluta tänka på hen.
När du tar kontakt med hen så behöver du inte direkt säga att du gillar hen, utan skicka bara sådär allmänt och fråga vardagliga saker av hen. Du märker nog ganska snabbt ifall hen har ett intresse, som t.ex. frågar saker av dig tillbaka och fortsätter att ta kontakt med dig.
Länkar här till våra infosidor om att gå vidare och glömma någon, ifall du vill läsa mer om det.
Lycka till!
Kram, Ida