Bibel
28.04.2022
Hej, jag undrar var man kan få tag på bibel? Var kan man få en bibel på flera språk?
Jag undrar också om det finns någon tjänst där man kan online chatta med en präst. g

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.04.2022
Hej,
Biblar kan man köpa i de flesta bokhandlar, och vissa bokhandlar som är mer inriktade på kristen litteratur har säkerligen biblar på flera olika språk. Om du t.ex. googlar på "kristen bokhandel" + din närmaste stad så får du flera förslag på sådana som finns i närheten av din hemort.
Kyrkans samtalstjänst har både telefon, mail och chat där du kan komma i kontakt med frivilliga eller personer som jobbar i kyrkans tjänst. Servicen är anonym och de som jobbar där har tystnadsplikt. Här kan du läsa mer om vilka tjänster som finns och hur du kan använda dem.
Hälsningar
Tessi