Fråga är det ok att gå så naken hemma.?
30.03.2020
Hej
När jag sover över hos min pappa.Så brukar hans sambo vara där ochså. Hon brukar gå lätt kläd på morgon i bara en t-shirt. Först när jag träffade henne så visste inte jag att pappa hade en flickvän.Jag behövde gå på toa.När jag öppnade dörren så satt hon på toa.Bliv överraskad hon att det var ledigt snart.Hon hade en pappa skjorta på sig och den öppen.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.03.2020
Hej.
Med tanke på att du skriver att det är din pappas sambo, så antar jag ju att hon också bor där tillsammans med din pappa. Det finns ingen lag som säger att man inte skulle få gå omkring naken i sitt eget hem. Som du skriver så har hon inte heller varit helt naken utan iklädd t-skjorta eller skjorta.
Jag förstår att det kunde kännas upprörande eller skrämmande om du inte var medveten om att din pappa hade en flickvän att hon plötsligt bara fanns där. Om du upplever att det är olämpligt att hon är så lättklädd så kanske du kan ta upp saken med din pappa. De dagar ni alla bor tillsammans så måste ni alla ta hänsyn till varandra för att det skall gå så bra som möjligt.
Det är alltid lite speciellt då man plötsligt bor med någon som man inte riktigt känner, men försök lära känna henne så kommer det säkert att bli lättare med tiden.
Kram
Tessi