Han kom i mig vid analsex utan kondom
01.07.2020
Hej min pojkvän kom inne i mig vid analsex. Jag undrar om det finns någon risk om sperman kommer där? Det kom inte ut på en gång vilket gjorde mig orolig så jag fick sitta på toaletten ganska länge. Det är så himla dumt också för vi använder alltid kondom vid "vanlig sex". Men vi tänkte att det går testa utan eftersom det inte är i vagina. Han lovade att han skulle ta ut den innan han fick utlösning så jag litade på det. Jag blev så irriterad på honom då för han känner väl att det är på väg att komma? Orolig tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.07.2020
Hej,
Någon risk för graviditet finns inte om killen kom i din ändtarm, men risken för könssjukdomar finns. Så om ni är osäkra på huruvida han kan ha en könssjukdom så lönar det sig för honom att gå och testa sig. Det behöver inte innebära att han har några symtom - utan bara att han vet att han har haft oskyddat vaginalt sex med någon innan dig. (samma sak gäller dig givetvis).
Du behöver inte vara orolig fast all sädesvätska inte kommer ut med en gång, för ut kommer den nog förr eller senare och den kan inte simma iväg och åstadkomma någonting den vägen. Oftast känner nog killar när de är på väg att komma, men det är inte speciellt ovanligt att de inte hinner dra sig ur i tid - och därför är ju inte avbrutet samlag någon preventivmetod. Men graviditet är inte en risk i detta fall.
Vill ni testa er för könssjukdomar så kontaktar ni t.ex. preventivrådgivningen på er hemort.
Kram
Tessi