Hjälp mig, hon sluta svara
12.03.2021
Jag är intresserad av en tjej och har hört från hennes vänner att hon är/vart intresserad av mig också, vi har träffats ett par gånger själva och rätt många gånger i grupp.
Våra vänner har liksom sett på oss som vi har nåt på gång och jag är verkligen superintresserad av henne. Hon var till o med o träffa min familj för bara en vecka sen. Vi har liksom hängt skitmycket men sen en dag så sluta hon helt plötsligt svara, när hon väl svara så var hon väldigt kall o kort i sina svar alltså precis tvärtom mot vad hon brukar, vi brukar alltid skriva mycket o ha kul.
Mina vänner sa att hon svara de under hela den här kvällen men aldrig mig plus så stängde hon av sin Snapchat karta för mig samtidigt som hon hade på för mina vänner!
Jag är verkligen intresserad av henne, så om någon vet vad jag borde göra och vad hon håller på med så svara gärna! // Tack på förhand Hjäälp mig
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
17.03.2021
Hej,
Tack för din fråga. Situationen verkar ganska knepig. Det är naturligtvis ett oroande tecken om andras beteende i kommunikationen plötsligt ändras sådär mycket. Därför skulle det vara bra för dig att förbereda dig på att det är möjligt att tjejen inte är intresserad – åtminstone inte på samma sätt som du.
Visserligen är det aldrig ett rättvist eller bra beteende att inte berätta för en annan om en sån här sak (utan istället ”ghosta”). Även om sanningen kan skada eller förolämpa, är det alltid bättre att säga ärligt än att låta en annan tänka och gissa skälen.
Den här saken verkar tynga dina tankar. Det enda sättet att få veta säkert vad det är frågan om är att fråga tjejen rakt ut om saken. Ibland gör det ont att veta, men det kan vara ännu tyngre att behöva gå runt och grubbla. Hon kan ha en bra anledning för sitt beteende (det kan exempelvis röra sig om ett missförstånd mellan er) – men vad det än är – undvik att skylla på dig själv. Kom ihåg att du inte har gjort något fel!
Ta hand om dig, och lycka till!
Mvh, Piia