Kan man bli gravid från pullning?
19.09.2020
Jag å min tjej va tillsammans med bara hennes trosor på. Jag både pullade henne å smekte på snippan medans hon runkade av mig. Jag kom runt om hennes navelhål. Vi har båda lite panik just nu eftersom efter jag kom så kan jag ha fått sperma på fingrarna och sedan fortsatt att pulla i slidan. Men vi minns inte om 1. Jag fick något på fingrarna å 2. Om jag då gick in i slidan med fingrarna med sperma. Det var inte mycket och sperman var ute i rumstemperatur i minst 5 sekunder. Det var även mörkt i rummet under händelsen. Orolig Kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.09.2020
Hej,
Jag tror inte att ni behöver vara oroliga. Sannolikheten att man skulle bli gravid på det sättet som du beskriver är ytterst liten. Sperma överlever inte så bra då det förflyttas via huden, i kontakt med syre från ett ställe till ett annat. Och om din hand skulle ha varit helt täckt av sperma så skulle du antagligen ha märkt det själv och inte försökt överföra det till hennes slida.
Vänta i lugn och ro på att hon får mens, och försök att inte oroa er eftersom stress och oro kan göra att mensen blir sen. Om hennes mens skulle bli sen så kan ni göra ett graviditetstest. Ett graviditetstest kan man köpa i nästan alla butiker eller på apoteket och det kostar några euro. Även om jag förstår att ni är otåliga och helst skulle ha svar genast så måste ni försöka ha tålamod att vänta, eftersom en eventuell graviditet inte syns på testet direkt, utan först då den pågått en stund (vilken brukar vara ungefär samtidigt som mensen uteblir).
Men som sagt - jag tror inte att ni behöver oroa er över saken. Ta hand om er och torka händerna i fortsättningen så behöver ni inte vara bekymrade.
Kram
Tessi