Itsetyydytys aikuisena
21.06.2024
Olen 28-v nainen.Olen asunut koko ikäni naisten kanssa kaverina.Nyt muutin omilleni.Ajattelen nyt miehiä ja hävettää sanoa, mutta tuntuisi hyvältä jos mies koskisi rintoihini ja pimppiini.
Tapahtuuko itsetyydytys häpykieltä Koskemalla?Koska voi antaa miehen koskea minua?Sattuuko eka yhdyntä?
Minulla on paljon pimppikarvaa, eli käytän miesten alushousuja.Jos pimppi on "villainen", haittaako se?
Kiitos.
Miehen kosketusta kaipaan
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
08.07.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Sinun ei tarvitse yhtään hävetä ajatuksiasi tai toiveitasi kosketetuksi tulemisesta. Seksuaalisuus on osa ihmisyyttä. Useilla ihmisillä seksuaalisuuteen liittyy toive kosketuksesta, joka kohdistuu erogeenisiin alueisiin, joihin myös vagina ja rinnat lukeutuvat.
Itsetyydytykseen ei ole yhtä oikeaa tapaa, vaan sitä saa tehdä juuri niin kuin itse haluaa ja mikä itsestä hyvältä tuntuu. Moni nainen pitää häpykielen eli klitoriksen koskettamisesta, sillä se on hyvin tuntoherkkä. Jotkut eivät pidä sen suorasta stimuloinnista juuri siksi, että se voi tuntua jopa liialliselta. Silloin klitorista voidaan stimuloida esim. epäsuorasti.
Sinä itse päätät kussakin tilanteessa, milloin tilanne tai mies tuntuu siltä, että haluat kys.miehen koskevan sinua, edellyttäen tietenkin sitä, että mieskin haluaa olla tilanteessa. Tunnistat varmasti itse, milloin tilanne tuntuu sinusta luonnolliselta ja turvalliselta kosketukselle.
Ensimmäinen yhdyntä voi sattua, mutta se ei ole sääntö! Kaikkia ensimmäinenkään yhdyntä ei tee kipeää. Kipua voi joskus aiheuttaa ensimmäisellä kerralla immenkalvon venyminen; immenkalvo on ohut limakalvoreunus, joka ympäröi emättimen aukkoa. Joskus, mikäli kalvo on ahdas eikä ole päässyt vielä venymään siten, että emättimeen olisi viety jotakin, voi venyminen aiheuttaa kipua ja pientä verenvuotoa ilmentyä. Näin ei kuitenkaan ole kaikilla! On kuitenkin hyvä muistaa, että jatkossa yhdyntöjen ei tulisi käydä kipeää.
Ennen ensimmäistä yhdyntää on hyvä keskittyä rentoutumiseen, esileikkiin ja on hyvä käyttää lisänä liukastusvoidetta. Ehkäisy on hyvä miettiä kuntoon jo ennen itse seksiä, jotta stressi siitä ei aiheuta paineita tilanteessa ja vie mieltä muualle. Esimerkiksi tiedät, mistä kondomit h-hetkellä löytyvät ja kuinka niitä käytetään oikeaoppisesti.
Karvoitus ei haittaa mitään, vaan se on luonnollinen osa ihmistä. Itse asiassa karvoilla on myös funktio alapään suojamuurina, jonka tarkoituksena on suojata alapäätä mm. infektioilta ja ärsytykseltä. Mikäli karvoitusta haluaa kuitenkin siistiä tai poistaa, on sekin ok. Pääasia on, että itsellä on hyvä olo valitsemassaan karvamallissa.
Terv. Stinke