Upsvullen förhud efter masturbation
18.09.2020
Min fråga är om det är något större fara eller vad jag borde göra för att min förhud svällde upp under natten efter jag rönkade mig själv, bara på 1 natt hade det svällt upp och är väldigt orolig Tim

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.09.2020
Hej,
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Huden på penisen är känslig och även förhållandevis små skador eller irritationer kan leda till tillfällig svullnad.
Håll området rent och torrt. Tvätta penisen med vatten dagligen. Vid behov kan du använda glidmedel då du onanerar så kanske du i fortsättningen undviker irritation.
Jag tror att problemet kommer att gå över av sig själv om det inte redan har gjort det. OM det inte skulle bli bättre så kan du kontakta en ungdomsmottagning.
Kram
Tessi