Vad ska jag göra?
29.07.2020
Hej! Jag har lite problem och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. När jag var ungefär 12 år så blev jag kär i en kille, men sen svalnade känslorna och jag "gick vidare". Nu 5 år senare så har jag börjat få känslor för samma kille igen. Det är den enda killen jag någonsin har haft (vad som iallafall känns som) äkta känslor för. Jag har haft en ish "crush" på andra killar, men det har aldrig kännts på samma sätt. Problemet är att jag knappt ens känner denhär killen, och det gör att jag börjar tvivla på om det jag känner ens är påriktigt eller om det bara är tanken på honom som jag gillar. Ett annat problem jag har är att jag är otroligt blyg och osäker och jag vet inte hur jag ska våga ta kontakt med honom. Han är en sån som har en massa kompisar och är väldigt social, men jag är som raka motsatsen till det. Nu skulle jag behöva lite hjälp och tips på vad jag ska göra. Det är allt jag kan tänka på och jag blir tokig av att fundera så mycket på det. Blyg tjej
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
03.08.2020
Hej blyg tjej,
Visst är det härligt hur man kan känna attraktion till andra människor trots att man knappt känner dem. Det ligger i människans natur att känna dragningskrafter och attraktioner. Så för mig låter det inte alls konstigt!
Har killen sociala medier? Kan du bli vän med honom där? Kan du kanske skicka ett ”hej” och ta det därifrån? Ofta är det så skönt att få ”gömma” sig bakom en skärm om man är för blyg för att ta kontakt i verkliga livet. Jag hejar och tror på dig! Lycka till!
Kram!
Malin Wiik-Norrman