Stöd?
06.07.2019
Hej Decibel. Slapp inte in på fysioterapeut på Arcada i Helsingfors. Men jag tänkte ända börja studera på öppna yh linjen. Det kostar ju lite men det borde inte vara något problem. Jag är medveten om att jag inte kommer få studiestöd eller studielån förräns jag har blivit uppflyttad till en normal examensstudent, vilket tar ett år. Jag kommer inte klara mig utan lån, jag undrar om man kan beviljas något annat typ av lån? eller stöd? isåfall vilka? Kan man kombinera jobb och studier och få det på det sättet och funka i annat fall? a

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.07.2019
Hej,
Tyvärr är många av våra experter på semester just nu så det är inte så lätt att få svar på din fråga. Jag tycker att det enklaste skulle vara om du bokade en tid till FPA och gick dit och talade om din situation. Tid till deras kundrådgivning kan du boka här.
Beroende på vad de säger så är det antagligen lättare att ta saken vidare då man vet var man skall börja.
Lycka till, och beklagar att jag inte kan ge dig rakare svar än så.
Tessi