Studera
02.07.2021
Hej! Jag vill studera fysioteraput eller sjukgymnast i Sverige. Men jag har mitt jobb här och är inte sugen på att flytta härifrån. Kan man studera på distans på något vis och besöka skolan vid praktiska tillfällen? Hej där

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.07.2021
Hej,
Det är nästan omöjligt att ge något generellt svar om denna sak. Så det bästa sättet att ta reda på det är att kolla upp vilka skolor det finns som erbjuder utbildning i det du är intresserad av och sedan kolla upp med dem hur studierna ser ut, d.v.s. hur stor del av tiden bör man vara närvarande och hur mycket kan avklaras på distans.
Du behöver inte vara blyg för att kontakta skolorna direkt och kolla upp saken, de kan ge dig de bästa svaren i detta fall.
Kram,
Tessi