VI HAR FÖR MYCKET LÄXOR!!!!
29.01.2019
Hej, jag och min kompis har funderat över dethär länge... vi går i 6:an. Såhär ser en vanlig vecka ut:
Mån. Tis. Ons.
FI: läs & EN: Word MO:diktamen
Översätt. check. MA:s.157
MA:s.151. MA:s.154 +hemuppg
+hemuppg. +hemuppg FI:ord föhör
OL:kart. RE: papper
papper.
Tors. Fre.
MA:s.160 MO: skriv häftet, fri-
+ hemuppg. skrivning klar
FI:ord föhör. EN: läs och översätt
OL:läs s.
67-70.
HI: uppg
S.97
Och detta är en normal vecka, är dethär för mycket????!!! För 12 åringar.... Nån typpii

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.01.2019
Hej!
Det är en bra fråga. Ni kanske inte får de svar ni vill ha, men jag tror eller vill tro att lärarna har koll på det. Om ni båda funderat över detta så skulle jag råda er att prata med er lärare om det, för hen kan säkert ge er ett svar varför ni har dessa uppgifter och varför ni har så många.
Det känns ofta tungt med läxor eftersom man måste göra dem utanför skolan, men om man snabbt gör dom efter skolan så har man det undan och kan då göra andra saker efter.
Hälsningar Ida