Tar ont i penisen när jag har sex
21.05.2019
Igår hade jag sex med min flickvän för första gången och då jag höll på och penetrera henne så tog det hela tiden ont i min penis, känslan var ungefär som när man stretchar och det tar ont i den muskeln man töjer på. Vi var båda påtända så det har inget med dåligt förspel att göra. Jag använde också kondom.
Jag har alltid haft detta problem ända sen första gången, har aldrig lyckats komma medans jag har haft sex pga att det känns så obekvämt.
Jag undrar om min penis på något sätt är för styv? Kan man typ stretcha musklerna vid bottnen av kuken för att göra så det slutar ta ont eller vad ska jag göra?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.05.2019
Hej,
Det är faktiskt inte så riktigt lätt att veta vad det är som orsakar din smärta. Ofta då killar upplever smärta vid samlag har det att göra med att antingen förhuden eller ollonsträngen är för spänd, men då brukar man oftast själv veta om att det är just det som är problemet. Mitt förslag är därför att du skulle boka tid till en läkare och diskutera saken. Jag vet att det kan kännas pinsamt att ta upp saken med en okänd person eftersom det rör ett så privat område, men sex skall inte behöva göra ont - och eftersom läkare talar om könsorgan alla dagar så kommer hen knappast att uppleva det som konstigt.
Börja med att boka en tid till en läkare på hvc, vid behov skickar de dig antagligen vidare till en urolog. Men vi skall hoppas på att det är någonting som är lätt att fixa.
Kram
Tessi