Tips för bättre orgasm??
09.07.2020
Jag vill ha tips på hur man får de bästa orgasmerna och vart man kan spruta sina spermier. Känns som att jag har testat allt och skulle vilja testa något nytt. Är trött på att spruta på en bit wc-papper... Kåt kille med hårt stånd

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.07.2020
Hej,
Vad som är "en bättre orgasm" är svårt för någon annan att uttala sig om, eftersom det är väldigt individuellt vad man tycker om och jag inte heller vet hur du har gjort hittills.
Men några lätta sätt att variera sitt sätt att runka är t.ex. att använda någon form av glidmedel, t.ex. en olja eller ett "riktigt" glidmedel från butiken. Att använda glidmedel kan ändra en del på hur det känns, och det finns glidmedel som har en värmande effekt eller sådana som bara gör att det känns halare. Ofta blir man lite van vid sitt sätt att runka, så det kan också hända att det skulle kännas helt annorlunda om du satt eller stod istället för att ligga ner (beroende på hur du brukar göra) eller att du samtidigt t.ex. masserar mellangården (området mellan pungen och anus, där prostatan är belägen).
Beroende på hur van du är vid att använda kondom så kan jag också tycka att det är en god idé för vem som helst att testa på att runka med kondom, del för att vänja sig vid att trä på den och dels för att bli bekant med hur det känns.
Bara att testa sig fram. Så länge det känns bra och du inte skadar någon så är det bara att fortsätta experimentera.
Kram
Tessi