AKUT HJÄLP
04.05.2021
Hej,
Jag mår så jävla dåligt har inte kunnat äta ordentligt sedan vappen då en krävande situation uppstod. Jag blev nämligen tvingad till 6 och jag vet inte va jag skall jag göra. Har inga känslor men ändå massor. Jag känner mig påriktig äcklad och jag vet int vad jag ska göra.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.05.2021
Hej,
Jag är ledsen över det du upplevde. Sex skall alltid vara frivilligt, och i de fall man blir tvingad till det så är det inte längre tal om sex utan sexuellt våld. Du skriver att du inte har några känslor - samtidigt som du har massor av känslor, och det låter helt normalt att det känns så efter en sådan upplevelse.
Jag hoppas att du har människor omkring dig som du kan tala med, men i vilket fall som helst så tycker jag att du skall  kontakta Brottsofferjouren så hjälper de dig vidare. Detta är ingen ovanlig sak för dem att handskas med, och ingen kommer att tvinga dig att t.ex. anmäla om du inte vill. Men de kan lyssna, och informera dig om vilka rättigheter du har i din situation, och om du t.ex. vill föra saken vidare till polisen så kan de stöda dig i detta. Jag hoppas att du får hjälp att bearbeta det som hände.
Kram,
Tessi