C papper för migrän med aura
06.01.2021
Hej, hur är det att få c papper för någon som har migrän ofta och med aura symptom.
Har lidit av detta i flera år och ingen lösning
Har måsta säga upp mig på arbetet på grund av hälsan R.N

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.01.2021
Hej,
Det är många saker som jag inte känner till angående din hälsa, som gör det svårt att ge ett svar på dina frågor. Mitt råd är därför att du borde söka dig till en neurolog som kan ta ställning till din situation. Om du inte för tillfället har kontakt med en neurolog så kan du oka tid till en läkare på hvc och be om att få en remiss till neurologiska polikliniken på sjukhuset som kan ta ställning till undersökningar och eventuell medicinering. Om det känns som att du redan har träffat läkare men inte fått hjälp så finns det tyvärr inte så mycket annat att göra än att försöka på nytt hos en annan läkare som kanske förstår saken bättre. I längden är det bättre för alla om du får hjälp och klarar av att jobba så det är viktigt att du tar tag i saken.
Kram,
Tessi