Hur vet man?
15.04.2021
Hej!
Hur vet man att en kille dissar en för att han börjar bli kär eller han är rädd att jag blivit kär. För 4 månader sen blev jag dissad av en kille och vi träffades bara 3 gånger liksom vi klicka ass bra men han skrev ”det känns som att jag inte har den tiden du vill ha från mig” och direkt tänkte jag whattttt liksom har alltid bara sett hnm som en myskompis liksom en kille o mysa med plus det har vi sagt till varandra oxå och han har alltid sagt att han saknar mig och att han vill träffa mig sen ba helt plötsligt sa han ”vi klickade inte personlighetmesigt” ALLTSÅ BULLSHIT jag undrar fkn en idag vad det kan ha varit
Har ni några idéer liksom jag fattar inte sen 1 vecka efter hade han en ny tjej sen 2 veckor efter en annan tjej Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.04.2021
Hej,
Det är nog jättesvårt att veta vad det berodde på att han plötsligt backade. Det kan vara som du säger - att han inte var bekväm med sina egna känslor om han själv tyckte att det blev för seriöst, men det kan också hända att han märkte att det betydde mer för dig än det gjorde för honom - och då gjorde han ju helt rätt som backade istället för att potentiellt såra dig ännu mer.
Det går oftast inte att sätta fingret på varför man blir intresserad av vissa men inte av andra - och att man kan uppleva det helt olika. Så det är mycket möjligt att du upplevde att ni klickade perfekt - men att han inte kände samma sak. Det är ju inte någonting man kan styra över själv. Det skulle också förklara varför han så "snabbt" efteråt testade på nya brudar.
Jag förstår att det känns jobbigt då man upplever att man inte riktigt fått något svar. Men du kan ju vara helt säker på att du själv också hellre vill vara med någon som vill ha dig till 100% och är säker på att det känns rätt.
Kram,
Tessi