Tampong
03.05.2021
Hej! När jag använder tampong så när jag kissar känns det som att den åker ut lite hela tiden och till sist tar det typ ont i blygdläpparna, jag har den ändå ganska högt upp. Är det normalt?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.05.2021
Hej,
Jag skulle påstå att det nog är ganska normalt. Alla tjejer är byggda på lite olika sätt och därför sitter också tampongen lite olika i olika tjejer. Om det är så att tampongen faktiskt åker ut då du kissar så får du byta den i samband med toabesöket men på basen av det du skriver vet jag inte om den faktiskt åker ut eller om det bara känns så.
Du kan testa att använda menskopp istället, det är möjligt att den skulle hållas på plats bättre.
Kram,
Tessi