Saknar honom...
06.08.2018
Hej. Min bror är i militären nu och har varit det sen 8 juli. Mitt problem är att jag saknar honom jättemycket och han ska vara där ett år. Vad ska jag göra? Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.08.2018
Hej!
Förstår att du saknar honom, och tanken på att han ska vara borta i ett år är säkerligen jobbig. Men han kommer tillbaka! Ett år kan kännas som en evighet, men försök tänk så att han är bara där en stund. Han kommer kanske hem varje helg också. De är fint att du saknar din bror, han skulle säkert vara glad av att höra de.
Har ni någon kontakt via telefonen? Chattar eller ringer? Om inte så gör de. De kan hjälpa mycket i och med att då får du iaf prata med honom. Han har nyss åkt dit, och i början kan de vara jobbigt för hela familjen när de plötsligt är en som är borta största delen av tiden. För att inte tänka så mycket på saknaden så skulle jag råda dig att hitta på saker med vänner och familj. Gör sådant om är roligt, kanske du har någon hobby? :)
Sköt om dig!
Kram, Ida