Angående mina bröst!!!
18.05.2023
Hej Decibel!
Jag har ett aktivt liv och tränar mycket och har tänkt att det beror på svetten man utsöndrar. Jag har återkommande sår (skorv, sår) på mina bröst. Liksom på vårtgårdarna. Dethär har kommit och gått men aldrig försvinner de riktigt.
Jag börjar bli nojjig också på etta bröstet är det som en pikuliten bula som även e blåfärgad och har detdär skorvet som kommer loss och blir till ett sår.
Undrar vad det kan vara?
Borde jag kontakta hälsovårdscentralen?
Är pånågot sätt som att man int sku vila stör dem i onödan.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.05.2023
Hej,
På basen av det du berättar då tycker jag att du skall kontakta hvc och boka en tid. Det är jättesvårt att bara på basen av en text uttala sig om vad som kan vara orsaken till problemet, men eftersom det är återkommande och handlar om just vårtgårdarna så tycker jag att det skall kollas upp.
Det är inte att "störa dem i onödan" utan det är ju just därför det finns hälsocentraler för att man skall ha någon att be om hjälp av då någonting besvärar en. Bara att boka en tid. Du kan t.ex. börja med att boka tid till en sjukskötare så kan hen ta ställning till om du behöver bli undersökt av en läkare.
Kram,
Tessi