Bh
17.04.2021
Hej, har ni några tips på var man kan hitta bh:ar som ger fin, mer rund form på brösten? Har naturligt ganska pointy bröst, och tycker att med t-shirt bhar förstärks det, vilket jag inte vill. Har hittat sådana bhar jag vill ha, men bara i större storlekar, och jag har typ 70B. Vill inte heller ha sådana utan bygel eller helt utan padding/bara i spets/tunt tyg. Är tråkit att varje dag störa sig på att kläderna inte sitter så som man skulle vilja. Är inte ute efter att få brösten att se större ut, är tvärtom nöjd med storleken
Tackarr Struggle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.04.2021
Hej,
Det bästa skulle kanske vara om du besökte en butik där de säljer enbart underkläder, eftersom personalen där ofta är väldigt kunniga på att hitta rätt modell och storlek åt en. "Problemet" med de stora kedjorna där det säljs alla typer av kläder är att samma sakkunnighet inte nödvändigtvis finns hos personalen.
Jag föreslår också att du testar olika typer av bh:ar, också de som du spontant inte skulle vara intresserad av eftersom man ibland kan bli överraskad och upptäcka att någonting kan sitta bra trots att man inte skulle ha trott det.
Nu vet jag inte om det finns någon butik specifikt för bh:ar i din närmaste stad, men jag gissar att det finns i de större städerna som ligger en bit ifrån där du bor. Kanske du kan göra en liten utflykt och försöka hitta den perfekta bh:n.
Kram,
Tessi