Födelsedagspresent
01.06.2023
Jag och min tjej har varit tillsammans i två år jag funderar om jag kan köpa underkläder som födelsedagspresent till henne eller blir det konstigt också känns det lite konstigt att en kille köper tjej underkläder i butiken
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
02.06.2023
Hej!
Det är absolut inget konstigt med en kille som köper tjejunderkläder, tror att de flesta kan räkna ut att du handlar en present till en tjej. Är underkläder något som din tjej sagt att hon vill ha? Om det känns jobbigt att köpa underkläder och din tjej inte gett någon signal om att det är något hon vill ha så finns det ju ingen direkt orsak att köpa just det.
Underkläder är ju något som man oftast gärna väljer själv eftersom alla tycker om lite olika sorts underkläder. Försök ta i beaktande hurudana underkläder din flickvän brukar ha, om du är osäker kan du ju eventuellt ta någon av hennes vänner till hjälp.
Det bästa sättet att välja en bra födelsedagspresent är att vara uppmärksam under årets gång på vad din flickvän pratar om. Vad uttrycker hon att hon behöver? Vad brukar hon använda t.ex. för kläder, smycken, parfym, smink m.m.? Varifrån köper hon det? Hurudan stil har hon? Du kan ju också köpa ett presentkort så att hon själv kan välja vad hon vill ha ifall du är osäker. Har hon någon hobby eller något intresse som du kan stöda genom att köpa en present som finns inom hennes intresseområde? Vad skulle få henne att skratta? Har ni något gemensamt skämt som du skulle kunna påminna henne om i form av en present? Vad skulle få henne att må bra? Hur kan du visa henne att hon är speciell för dig?
Alla dessa frågor kan vara bra att fundera på när du ska köpa födelsedagspresent åt en partner. Det behöver inte vara någon fantastisk, storslagen och dyr present utan den bästa presenten brukar för det mesta vara den som får din partner att känna att du lyssnar på henne och förstår hurudan hon är och vad hon tycker om. Du får också fråga hjälp av hennes vänner ifall du känner att du behöver.
Ta inte så stor stress över vad du ska köpa. Ifall man inte kommer på världens bästa present kan man kompensera med att t.ex. köpa något gott och fixa ihop t.ex. en mysig picknick eller en trevlig middag. Eller något annat som du tror att hon skulle uppskatta. Något som får henne att känna sig speciell. Det viktigaste är att du visar hur mycket du uppskattar och bryr dig om henne. Då kommer hon garanterat ha en bra födelsedag.
Kram och lycka till!
/Rosanna