hjälp
02.05.2023
jag tror min kompis håller på att runka sin hund. Hon va typ me sin hund i sitt rum sen så gick ja in dit o så satt hon me handen på hundens kuk. Jag vet inte vad jag skall göra i den här situationen. Emma
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
02.05.2023
Hej!
Vad bra att du hittat till decibels frågetjänst så att du vet vart du kan vända dig när du har något du funderar på. På grund av frågans art misstänker jag att det här är spam eftersom vi får in många spamfrågor som ser ut ungefär på samma sätt. Om det trots allt är en seriös fråga kan jag ge dig ett kortfattat svar.
Det är mest sannolikt att din vän endast pajade hundens mage och kanske i misstag råkade röra vid hundens penis. Om du verkligen misstänker att hon håller på med något olämpligt kan du försöka prata med henne och fråga varför hon gör så.
Djur får inte åsamkas onödigt lidande enligt lag. Om du är intresserad av att lära dig mer om vad lagen säger om hantering av djur kan du göra det HÄR.
/Rosanna