Smärta i slidan
07.04.2021
Hej,
Jag har ont i slidan och det kommer efter mens det var inte så förut men nu så gör det jätte ont även om jag inte har mens och jag har aldrig haft sex med någon.
Jag vet inte hur ska jag göra så att jag bli av med smärta Sara

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.04.2021
Hej,
Tyvärr kan jag inte svara på vad det är som gör ont bara på basen av det du skriver. Är det så att det gör ont hela månaden eller bara dagarna efter mens? Hur länge har det pågått? Känns smärtan hela tiden?
Jag tycker att du skall börja med att ringa till preventivrådgivningen i din hemkommun (deras tel.nr hittar du på nätet om du googlar på hemkommunens namn + preventivrådgivning). Barnmorskan kan hjälpa dig fundera över om du behöver träffa en läkare eller om det kan finnas någon enkel förklaring/lösning på problemet. Du behöver inte känna att det är pinsamt att ringa till preventivrådgivningen, det är precis därför de finns - för att man skall a någonstans att vända sig med sina frågor.
Kram,
Tessi