vaxa ben
21.01.2019
hej jag har provat vaxa ben massa gånger men det gör så ont så att jag inte klarar av. Måste det gööra ont?? kan man ta bort håret utan att raka eller vaxa.. Jag kan ej raka för har känslig hud... Legs

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.01.2019
Hej!
Jo, att vaxa benen gör ont. När man vaxar kan det även komma med hud. Sockring är skonsammare för huden, om du vill testa det. Det finns även epilator, som drar bort hårstråna, men detta kan även göra ont.
Det finns även hårborttagnings lotion/kräm, men eftersom du har känslig hud så vet jag nu inte om du skulle reagera mot det. Om du vill testa det så kan du först testa på ett litet område för att se att du inte får någon reaktion.
Ett annat alternativ är att använda sig av en rak maskin.
Hoppas du hittar en lösning som passar dig!
Hälsningar Ida