Halut
25.01.2016
Hei, olen ollut tyttöystäväni kanssa noin 2 kk ja olemme jo seksi asteella mutta minä taidan vain epäonnistua, eli mäkin haluan seksiä, mutta siinä käy niin että taitaa tulla paineita ja ei sitten seiso ollenkaan kun pitäs ja tyttöystävä ihmettelee et enks mä haluukkaan häntä ja tällee. Hänen mielestä olen kokematon ja stressaan liikaa. En tiedä mitä tehdä haluan vain olla huoletta ja hyvässä hengessä mutta en tiedä miksi musta tuntuu oudolta. Tunnen itteni epäonnistujaksi ja häpeen itteniäni. Mietin vain seuraavaa kertaa hänen kanssaan. Jaakko
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
01.02.2016
Hei
Kiitos viestistä ja kysymyksestäsi.
On luonnollista, että uudet asiat mietityttävät. Moni muukin nuori mies miettii, että mitäs sitten jos "tositilanteessa" penis ei seisokaan. On totta, että jännittäminen ja suorituspaineet voivat vaikuttaa peniksen toimintaan. Sinun on hyvä jutella asiasta tyttöystäväsi kanssa, kertoa siitä että jännität epäonnistumista. Kun sinulla ja tyttöystävälläsi ei ole suorituspaineita, niin ensimmäinen kerta ja monet kerrat senkin jälkeen voivat olla yhteistä seikkailua ja tutustumista toisiinne. Kukaan mies ei ole syntynyt mahtavaksi rakastajaksi, rakastelussakin harjoitus tekee mestarin.
On tärkeää, että sinä ja tyttöystäväsi tunnette toisenne ja luotatte toisiinne. Silloin ei tarvitse pelätä epäonnistumista, vaikka seksi tuntuisikin vähemmän onnistuneelta. On myös tärkeää ettei kumpikaan painosta toista sellaiseen mikä ei tunnu hyvälle. Muistakaa, että rakasteluun kuuluu myös läheisyyden, rakkauden ja halun tunteita, joten se on eri asia kuin pelkkä yhdyntä. Ja on tietysti myös hyvä keskustella ehkäisystä, miten te sen hoidatte.
Väestöliiton Nuorten -sivuilla on kaksi hyvää videota, jota liittyvät kysymyksessäsi esille nousseisiin asioihin. Löydät videot linkin takaa: http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/mitaseksion/ongelmiaseksissa/
Tsemppiä.
Terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla