Navelpiercing
17.09.2014
Vilka är reglerna om man ska pierca naveln?
Hur mycket kostar det och hur gammal måst man va för att få ta i Vasa?
Var i Vasa kan man göra det? Liten

Ungdomsinformatören Jenny svarar
22.09.2014
Hej och tack för din fråga!
Man måste vara 18 år för att få laga en piercing. På vissa ställen kan man få laga en då man är 16, men då ska man ha vårdnadshavarens godkännande.
Ungdomsledaren Ulli, som själv har piercingar, har svarat på liknande frågor tidigare så jag kollade lite vad hon har berättat om piercingar tidigare. Enligt henne är Valhalla är en pålitlig studio med professionell och kunnig personal. Att laga navelpiercing kostar ungefär 50 €. Priset kan variera beroende på hurudant smycke man väljer. Läs också gärna själv de andra frågorna och svaren om navelpiercingar här på Våga Fråga så får du mera information kring detta!
Hälsar ungdomsinformatören Jenny