Sex
18.12.2023
Hejsan är en kille som har hittat en annan kille på tinder som vill ha sex med mig men jae lite blyg av mig och inte vet vad ha vill lever i ett förhållande med en kvinna nu men är sjuk intresserad av att testa att ha sex med en kille vad göra?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.12.2023
Hej,
Du skriver att du har träffat en kille på Tinder och du är intresserad av att testa på att ha sex med en kille men att du är lite blyg, och att du just nu lever i ett förhållande med en kvinna. Trots att det inte är din egentliga fråga så tänker jag ändå börja med att fråga vad du och din kvinna har för regler kring ert förhållande? Om ni har diskuterat saken och hon är medveten om att du är på Tinder och att du söker andra att ligga med så är det eventuellt i sin ordning, men om detta är någonting som du gör i smyg så måste du börja med att reda ut den delen.
Du skriver att killen du har träffat på Tinder vill ha sex med dig, men att du inte vet vad han vill. Jag tycker att fördelen med t.ex. just Tinder är att man har möjlighet att vara ganska ärliga om vad det är man söker och vad man kan erbjuda. Så om du är osäker på vad han vill så tycker jag att du skall fråga helt enkelt.Eventuellt skulle det underlätta om du från början var öppen med att sex med killar är någonting nytt för dig, eftersom han också eventuellt kan förhålla sig lättare till saken då. Sen finns det kanske ingen anledning att styra upp någonting bara för att han vill ha sex med dig, utan det handlar ju också om vad DU vill. Det jag menar är att sex trots allt är roligare med en person som man annars har en bra kommunikation med och som är en bra typ. Det innebär inte nödvändigtvis att man måste vara förälskad eller ens planera att det skall bli någonting långvarigt, men det underlättar absolut om det finns tillit till varandra och man vet att man söker samma sak.
På så sätt är det ju omöjligt för mig att uttala mig om vad det är han vill ha eller hur sex mellan er skulle vara - för sex med en ny partner är ju alltid någonting nytt oavsett om det är en kille eller en tjej eftersom det är en ny person. Jag tycker att det är helt okej att man frågar vad den andra vill och vad hen har för önskemål/fantasier - och efter det kan man ta ställning till om det passar ihop med ens egna och om man skall ta det längre och träffas i verkligheten. Oavsett vem man ligger med så är samtycke alltid grundläggande, och att man skyddar sig mot sexuellt överförbara sjukdomar - i all synnerhet om man lever i ett öppet förhållande och har flera partners samtidigt.
Om det är någonting som intresserar dig så tycker jag att du skall fortsätta utforska det. Det är en bra sak att man fortsätter att utvecklas sexuellt och att man hittar nya saker som man tilltalas av, men eftersom det i ditt fall finns flera personer inblandade så är det viktigt att vara öppna och ärliga så minskar du risken att göra någon illa.
Kram,
Tessi