Mens?!?
17.12.2023
Jag har nyligen sett att jag hade bruna flytningar eller nåt och tänkte att min mens snart kommer (har aldrig haft mens förut) men idag när jag gick på toa såg jag att det kom jätte jätte lite blod och massa brunt fattar int vad det är ge mig ett svar fort jag är orolig
PS jag pratar bara med en vuxen om det är väldigt viktigt Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.12.2023
Hej,
Jag tror precis som du, att det är din mens som har börjat. Det är helt normalt att inte allt blod som kommer är klarrött utan det kan ibland vara brunt eller nästan svart och det betyder inte att någonting är fel. Med tiden kommer du att lära dig vad som är normalt just för dig, men mensen kan också förändras med tiden så bara för att blodet var brunt den första gången innebär inte att det alltid kommer att vara det.
Kram,
Tessi