Kondomi suulla peniksen päälle
20.03.2024
Onko kondomin laittaminen suulla sellainen perustaito, joka tytön olisi osattava tehdä kun alkaa olla seksiä pojan kanssa? Voin kuvitella, että pojasta se olisi ihanaa, ja olisi varmaan hyvä houkutin kondomin käyttöön suuseksissä.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
21.03.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kondomin laittamista suulla ei varmasti voi laskea tytön, pojan tai muunsukupuolisen perustaidoksi. Sen sijaan kondomin laittaminen paikoilleen ja sen käyttäminen kaikissa seksin muodoissa on perustaito, joka on hyvä opetella ensimmäisestä seksikerrasta lähtien.
Kondomin laitto suulla on kyllä mahdollista, mutta vaatii useimmiten harjoitusta. Sitä voi harjoitella esim. rullailemalla kondomia dildon tai kurkun päälle tai yhdessä kumppanin kanssa. Huumori auttaa tässäkin asiassa! Kannattaa suhtautua tällaiseen kuin leikkinä eli ei liian vakavasti. Harjoitus tekee mestarin!
Tärkeintä kondomin asettamisessa suulla on, että se ei pääse rikkoutumaan. Eli hampaita ei saa käyttää! Kondomi laitetaan siis huulia käyttämällä paikalleen, kieltä voi käyttää apuna tarvittaessa. Tarkoitus kaiketi on se, että käsiä ei suulla laitettaessa käytettäisi lainkaan, mutta käsillä voi hyvin auttaa tässäkin. Lopuksi on tärkeää tarkistaa, että kondomi on paikallaan oikeaoppisesti.
Mikäli tällainen asia kiihottaa, voi siitä fantasioida rauhassa. Suulla laittamista voi myös kokeilla käytännössä, mikäli toisestakin osapuolesta asia tuntuu kiinnostavalta ja hyvältä. Ei kannata kuitenkaan ottaa mitään paineita siitä, että perustaitona pitäisi osata vastaavia asioita. Seksin perustaitoihin kuuluu toisen kunnioitus ja hyvänä pitäminen, eivät temput! Yhdessä kumppanin kanssa voi sitten kokeilla yhteisymmärryksessä molempia kiinnostavia seksijuttuja.
Hyvä että muistat kondomin tärkeyden suuseksissäkin!
Terkuin Stinke