Är jag gravid?
19.08.2015
Hej! Jag har en jättekorkad fråga men ändå...
De är såhär att jag sög av min kille och han kom i min mun,spottade ut de men sen kysste jag han. Sen så slickade han mig och undrar om spermierna överlever då och kan överföras till mig så att jag blir gravid? .

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
26.08.2015
Hej.
Det är inte alls en korkad fråga. Det är jättevanligt att folk funderar över dessa saker och vi får ju frågor hit till Decibel varje dag på just dethär temat "kan jag bli gravid OM...osv osv". Huvudsaken är att man ställer frågan, fast det kan kännas dumt. Annars får man ju inget veta. Idag hör man ofta om människor som har blivit gravida "mot alla odds", men ofta är dessa historier nog lite utbroderade och överdrivna. Det är helt enkelt ingenting övernaturligt med sperma.
Svaret på din fråga är NEJ. Spermierna överlever inte från utlösning till mun till mun till slida. Det är inte möjligt att det skulle finnas några så pass livsdugliga spermier kvar vid det laget för att du skulle kunna bli gravid. Så du kan vara alldeles lugn.
Kram
Tessi