Glömt Ppiller
22.06.2018
Hej
Jag har glömt ta den sista pillet innan sockerpiller veckan börjar. Nu har det gått 5 dagar och jag har inte tagit något. Vad ska jag göra? kan jag ta alla på en gång eller ska jag låta bli och se om mensen kommer.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
26.06.2018
Hej.
Om du har glömt ditt sista piller, och det var för 5 dagar sedan så skall du nog skippa det pillret och tänka att du börjar på en ny karta en dag tidigare istället. Sockerpillren innehåller ju inget verksamt ämne alls utan är bara fejk-piller som du kan ta för att hålla "vanan" uppe att ta dina piller alla dagar.
Så om du glömde ditt sista aktiva piller så räknar din kropp det som att din mens kan komma en dag tidigare, och för att du skall vara skyddad direkt du börjar med nästa karta så måste du alltså börja med den en dag tidigare.
Hoppas att vi förstod varandra :)
Kram
Tessi