Gravid?
08.05.2015
Hej, det är så att min mens är sen med 9 dagar den brukar oftast komma dag 22-26 nu har det alltså gått 32 dagar. Jag har haft oskyddat samlag och han "kom" i mig, och jag är rädd för att jag är gravid vad ska jag göra? Orolig tjej

Terveydenhoitaja-Kätilö Annika Vastaa
08.05.2015
Hej Orolig tjej! Du behöver köpa ett graviditetstest. Det hittar du på ett större varuhus eller i apotek relativt billigt. Läs mera här. Testa nu så du slipper din ångest. I bästa fall är testet negativt, du slappnar av och mensen kommer som en räkning på posten. :)
Du har ju en mens som kastar på 4 dagar så i bästa fall är den bara sen. Jag håller tummarna för dej!
Sen tar du det här som en livserfarenhet som du aldrig vill uppleva igen. Använd alltid kondom eller skaffa hormonellt preventivmedel om du är i ett fast förhållande.
Lycka till! Med vänlig hälsning,  Annika   barnmorska - hälsovårdare
PS Hör gärna av dej igen om jag kan hjälpa dej ytterligare DS