Gravid..?
07.10.2017
Hejsan,
jag och min pojkvän hade i torsdags, jag skulle väl inte kalla det sex men han liksom var inne i mig, inte alls länge bara liksom några gånger in och ut. Utan kondom. Sedan hade vi inte fullbordat sex efter det utan that was it, han kom inte eller något. Men nu, två dagar senare har jag ont i mina bröstvårtor och de är lite skarpare än vanligt och då undrar jag ifall jag kan vara gravid? Jag hade ägglossning måndagen före det. Tacksam för svar! ---

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
09.10.2017
Hej.
Precis som det står i kommentaren du har fått så spelar det inte så stor roll hur länge ni höll på, utan mera det att han var inne i dig utan kondom. Sex utan kondom innebär alltid en risk. I försatsen kan det finnas flera miljoner spermier och killen kan omöjligt känna av om det kommer försats eller inte då han är inne.
Med tanke på din ägglossning så är det osannolikt att du skulle ha blivit gravid om din ägglossning faktiskt skedde på måndagen och ni hade sex på torsdagen. Men alla känner inte av när de har ägglossning, och ingen app i världen kan veta det eftersom den inte nödvändigtvis är regelbunden eller infaller vid samma tidpunkt alla cykler.
Det att dina bröstvårtor är ömma kan ju bero på någonting helt annat, och kan vara ett tecken på att din mens är påväg, men jag tycker att du skall följa rådet som du fick i kommentaren. Vänta ett tag - och sedan testa dig. De flesta graviditetstest som säljs är pålitliga om man tar dem dagen efter förväntad mens, men vill man vara helt 100% säker så väntar man några dagar till, alternativt kan man besöka sin skolhälsovårdare och be henne lägga remiss på blodprov. Det graviditetstestet som görs via blodprov visar det exakta värdet för graviditetshormoner i blodet så där behöver man inte fundera på tydliga eller suddiga sträck.
Använd alltid ett pålitligt preventivmedel i fortsättningen så behöver du inte uppleva den ångest du känner just nu.
Jag håller tummarna!
Kram
Tessi