gravid?
05.01.2015
Ja har inte haft sex men min pojkvän har haft sina fingrar in i mig och jag har rört hans penis, mådde jätte dåligt idag och spydde kan jag vara gravid? Eller har jag spysjuka bara kanske? jag

Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
08.01.2015
Hej, du är nog inte gravid. Du kan ha haft spysjuka eller så oroar du dig så för att vara gravid så att du börjat må illa. För att man ska bli gravid ska penisen vara inne i slidan och killen ska få utlösning. Det finns en liten risk att man kan bli gravid av den sk. försatsen, det kan komma lite sperma ut före den egentliga utlösningen. Men som sagt var penis ska vara inne i slidan. Sperma överlever inte i den kalla luften utanför kroppen. Du akn nog vara helt lugn. Men i forstättningen och ni går längre och verkligen har samlag så rekommenderar jag kondom. Det är så onödigt att man ska vara så olrolig och kanske inte få sovit pga en sån sak.
Njut vidare av varandra men kom ihåg att skydda er och ni går längre än till kyssar och smek.
<3 ungdomsinformatören Sanna