Gravid trots Gestrina?
12.01.2015
Hej!
Jag har använt Gestrina i snart 3 månader.
Jag har haft oregelbunden mens hela tiden.
den 21/12 Hade jag sex med en kille och fick mens på kvällen och dagen efter, hade de cirka en vecka då.
Sen nu har jag inte haft någon alls sen nyår typ..
Kan jag vara gravid eller det är bara som jag inbillar mig? Orolig tjej

Terveydenhoitaja-Kätilö Annika Vastaa
16.01.2015
Hej Orolig tjej! Upp till 10% av tjejerna som använder Gestrina kan få biverkningar såsom oregelbundna blödningar. Speciellt de första månader man börjat med Gestrina. Med tanke på detta har du haft otur - men är ändå rätt normal! :)
Du skriver inte om du skulle ha graviditetssymtom eller inte. Du berättar inte heller hur lång din menstruationscykel är. Men om jag räknar rätt så borde du ju snart få din mens men kan vara fullständigt normalt att den inte har kommit ännu. Så visst kan du göra ett graviditetstest om du vill men jag tror inte du är gravid. Kanske bara det är så att de här nybörjarproblemen med Gestrina med oregelbundna blödningar har rätt upp sig nu efter 3 månader? Och din mens kommer helt regelbundet nu? Vilket ju skulle vara det allra bästa! :)